7 triků na rozumné nakupování

  1. Do obchodů chodíme jen s plným žaludkem.
  2. Vždy si napíšeme seznam věcí, které chceme koupit a všemu ostatnímu se velkým obloukem vyhneme.
  3. Nekupujeme slazené limonády, voda z kohoutku je zdravější.Tím prospějeme svému zdraví i peněžence.
  4. Zásadně kupujeme sezonní ovoce a zeleninu.
  5. Nakoupené potraviny doma správně uskladňujeme. Nedojedené věci zavíráme do čisté nádoby nebo krabičky. Vaříme větší porce a část zamrazíme.
  6. Snažíme se kupovat jen to co v nejbližší době sníme. Méně potravin tím skončí v koši s prošlým datem spotřeby.
  7. Nikdy se nenecháme omámit heslem SLEVA. Často pak nakoupíme něco co vlastně ani nepotřebujeme a hlavně nechceme.
přidejte na:
Maja

20. 06. 2010


Další články

Přidat komentář
veerac
Tak to já vždy raději pracovala na odpolední. Ráda si ráno přispím.

veerac 03. 07. 2010, 21:05

Chybějící obrázek
A přesto stejně koupíme něco navíc.

20. 06. 2010, 20:40

veerac
Hlavně sladkosti, na to já jsem expert. Nikdy neodolám. Potom je pravidelně konzumuji.

veerac 21. 06. 2010, 22:50

Chybějící obrázek
Na sladké je ulítlí můj muž a já zase na ovoce a zeleninu.

22. 06. 2010, 14:47

veerac
Většinou jsou na sladké ženy, ale u nás je to napůl. Syn i já máme rádi sladké. Muž je na maso a dcera na ovoce a zeleninu, takže se kupuje vše.

veerac 22. 06. 2010, 17:03

Chybějící obrázek
Souhlasím především s bodem 7. Slovo SLEVA je metla mnohých českých žen. Nikdy nepochopím proč je tak nutné jet skrze půl města jen proto že tam mají slevu na cukr. Stejně si pak můžete vzít jen jeden balík a tak jste ušetřili 10kč a projeli 40. Navíc jsem se setkal s tím, že SLEVA se nerovná NEJLEVNĚJŠÍ.

Robin Bortlík 23. 06. 2010, 12:02

Chybějící obrázek
Tak vidím že je tady po dlouhé době zase jedno téma, o kterém si mají co říct všichni. :) Je fajn vidět, že to funguje ;)

Robin Bortlík 03. 07. 2010, 22:55

veerac
Sleva na cukr se vyplatí, nedá se ovšem mluvit v tomto smyslu o všech slevách. Jen k tomu cukru, jak jste přišel na to, že si můžete koupit jen jeden sáček. To se mi ještě nestalo. Navíc, když už jedu někam dál k vůli slevě, tak jedu na kole. Udělám něco pro své zdraví a navíc neprojedu 40,- Kč.

veerac 23. 06. 2010, 20:49

Ajaja
No já nejúsporněji nakoupím, když mi dělá doprovod syn a jde se mnou i mezi regály - to totiž nesmím zrakem zavadit o nic jiného, než o to, co mám napsáno jako nezbytné položky nákupu :-)))

Ajaja 26. 06. 2010, 08:19

veerac
To já když jdu nakoupit se synem, tak také ušetřím. Ten mě nenechá pomalu ani jít mezi regály jak pospíchá.

veerac 26. 06. 2010, 21:34

Ajaja
veerac - nejsou oni "bratři" ? :-)))

Ajaja 27. 06. 2010, 19:50

veerac
Kdoví? Když můžou být dvojníci vzhledově, tak povahově určitě také.

veerac 27. 06. 2010, 20:16

Chybějící obrázek
Nebo stačí neradi nakupovat, pak po 15minutách strávených mezi regály,koukám co nejdřív nákup ukončit a zmizet.Takže mám s sebou napsaný nákup,něco si ještě vzpomenu cestou a honem pryč.

27. 06. 2010, 21:17

Ajaja
Rády, nerady - je to jak kdy. Aspoň u mě. Občas mám i absťák a musím si jít cvičně "něco zkusit". Ale sobotní nákup potravin, ten fakt moc nemusím, ten zkracuji. I když.... Když mě honí mlsná... :-))

Ajaja 28. 06. 2010, 19:40

veerac
Tak to já zase ráda chodím nakupovat, ale sobotám se také raději vyhýbám. Nejraději chodím nakupovat ve všední den, dopoledne a sama.

veerac 28. 06. 2010, 21:30

Ajaja
:-( já ve všední den a dopoledne musím "vytvářet hodnoty"

Ajaja 30. 06. 2010, 20:41

veerac
Co je tím myšleno "vytvářet hodnoty"?

veerac 30. 06. 2010, 22:40

Ajaja
Hodnoty - to je to, co musím hlásit, jako splněný úkol :-)))) , abych dostala svou mzdu...

Ajaja 03. 07. 2010, 07:54

Ajaja
Mně v tomhle směru vyhovuje PPD (pružná pracovní doba), takže si s časem do určité míry mohu zacházet po svém...

Ajaja 06. 07. 2010, 18:07

veerac
Nic proti tomu, pak ale nevidím žádný problém k občasnému nakupování dopoledne.

veerac 09. 07. 2010, 23:42

Ajaja
To není o problému, to je o možnostech :-)) Kdyby byly nožnosti, jsem též pro ranní nákupečky...

Ajaja 11. 07. 2010, 08:32

veerac
To je pravda, člověk se musí přizpůsobit možnostem. Jen v těchto vedrech jít odpoledne nakupit, tak raději jím co dům dá.

veerac 11. 07. 2010, 15:02

Ajaja
Vedro - nevedro, jak jde o jídlo...:-)) Dnes jsem zkusila kotlety s cikánskou omáčkou a musím říci, že to byla dobrá volba - jen co bude chvilka, dám sem recept. Tohle jídlo se do toho vedra hodilo přímo ideálně.

Ajaja 14. 07. 2010, 21:33

veerac
Já už jsem odmítla péct. Dokud budou tyhle vedra, tak vymýšlím jídla, abych nemusela zapnout troubu nebo mám pocit, že omdlím. V paneláku a zapnutá trouba - to se nedá vydržet. Kam se hrabe sauna.

veerac 14. 07. 2010, 21:45

Ajaja
To máš pravdu, troubu nezapínat (véču jsem udělala jen na plotně, to šlo). Proto taky peču nepečené - letní jahodový koláč, k chutí přišel konečně i třepací dort (tady je to jako hrk-hrk buchta) s mandarinkami...

Ajaja 14. 07. 2010, 21:50

Ajaja
Teda to kvůli tomu, že obě varianty dělám z hotového koláčového korpusu (Globus má výborný, Kaufland teď snižuje cenu na cca 11 Kč, no to se fakt nehodí péci, to je lepší koupit)

Ajaja 14. 07. 2010, 21:51

veerac
Třepací dort už jsem také jedla, ale snažím se dělat jen lehká jídla. Převážně saláty. Navíc v tomhle počasí jsem líná dělat cokoli. Nejraději bych nejedla vůbec, kdyby to šlo.

veerac 14. 07. 2010, 21:56

veerac
Večeři dělám zásadně studenou. Teplé jídlo jednou denně stačí.

veerac 14. 07. 2010, 21:57

Ajaja
Tak tahle zásada by se mi také líbila, leč neprošla... Jen výjmečně smím vyhlásit, že k večeři je to, co si kdo uloví...

Ajaja 16. 07. 2010, 08:31

veerac
Víš jak se to řiká, jak si je člověk naučí od začátku, takové je má i na konci. U nás je spíše vyjimka, že je večeře teplá. To když se oběd odbyde a nebo je zima, tak něco na zahřátí. Tolik si je hýčkat nemusím. A když někdo má chuť si něco teplého udělat, tak mu v tom nebránim. Nejlépe, když to udělá i ostatním.

veerac 16. 07. 2010, 21:40

Ajaja
My jsme zase přes den v práci, takže večeře jsou teplé, proto jen výjmečně "kdo si co uloví", zpravidla v neděli, kdy vlastně teplý oběd byl...

Ajaja 18. 07. 2010, 08:54

veerac
Tak to je pochopitelné. Také vlastně teplý jídlo jednou denně.

veerac 18. 07. 2010, 18:10

Ajaja
Ano, držím zásadu, že já vařím jen jedno teplé jídlo denně (ale klidně jdu v poledne na teplý oběd, takže mám vlastně dvě denně)...

Ajaja 19. 07. 2010, 08:31

veerac
Já, když vyjmečně na teplý oběd jdu, tak doma již teplé jídlo nejím i když jej pro ostatní uvařím.

veerac 19. 07. 2010, 19:37

Ajaja
A to já můžu jak teplý oběd, tak teplou večeři. Akorát teď v těch tropických dnech to trochu redukuji a večer si dávám jen něco lehkého... Ale pánům vařím...

Ajaja 24. 07. 2010, 09:38

veerac
Máš je hezky zmlsané. Já v tom vedru ani nic nepekla, jinak bych se upekla.

veerac 24. 07. 2010, 21:23

Ajaja
Souhlas :-))) Ale nejvíce je zmlsaná moje "huba"

Ajaja 07. 08. 2010, 08:40

Roxana
Tak tohle mám doma v časopise, znám jak Polednici a nedaří se mi to, vždy se něco najde. Kolíkrát já to všude četla a co platné...

Roxana 29. 10. 2010, 19:32

veerac
No tedy Roxano, vůbec jsem nepochopila o čem to píšeš.

veerac 30. 10. 2010, 21:13

Ajaja
No já doufám, že o jídle ? :-))))

Ajaja 31. 10. 2010, 07:04

veerac
Mně to přijde, že to nemá ani hlavu ani patu.

veerac 31. 10. 2010, 18:49

Ajaja
A třeba se tu zastaví a přeloží nám to :-)

Ajaja 31. 10. 2010, 21:37

veerac
Tak se necháme překvapit.

veerac 01. 11. 2010, 18:17

Chybějící obrázek
Nejde mi přihlásit...no že to znám, tyhle rady, že jsou opravdivé, leč mně houby platné, kolikrát já to četla, slyšela znám a v obchodě se chovám jinak, už mi rozumíte? Jasně, že je to o jídle, ale konečně i ostatní věci někdy koupím, aniž bych je potřebovala. Inu, disciplína...

Roxana 01. 11. 2010, 18:24

veerac
Už ti rozumím, jen se stačí více rozepsat. Mně tam nějak neseděla Polednice, ale už jsem to pochopila.

veerac 01. 11. 2010, 18:32

Ajaja
Tak s tou Polednicí jsem stále mimo.... :-)) Ledaže Polednice = poledne = budeme jíst...:-)))

Ajaja 06. 11. 2010, 17:21

Chybějící obrázek
Aj ta Polednice! Snad už to vysvětlím zcela jasně. Chtěla jsem prostě říci, že uvedené zásady z článku mohu recitovat jako Erbenovu Polednici - povinnou to báseň ve škole, ale co je to platné, že to vím, když se podle toho nechovám. Ačkoliv se musím pochválit, v poslední době době dokážu pro něco vlítnout do Supermarketu, bez košíku, čapnu to do ruky a hurá k pokladně. Akce a slevy mne tedy neberou, ale byly taky časy... Teď jsem četla, že na tyto různé triky skáče 80% našich lidí, což je podle mne docela hodně. Ostatně jděte městem a ukažte mi obchod, kde nemají slevy, je to až směšné...

Roxana 07. 11. 2010, 19:10

Chybějící obrázek
Ajajo, Tys mne rozesmála, máš docela dobré asociace.

Roxana 07. 11. 2010, 19:11

Ajaja
No mně se vyplácí nakupovat bez vozíku a bez košíku, jen co se mi do rukou vejde, protože pak nevezmu nic navíc. A když už velký nákup s vozíkem, tak zásadně jen dle seznamu (anebo se synem po boku, protože ten mi vše nad rámec seznamu zatrhne) :-)))

Ajaja 07. 11. 2010, 19:53

veerac
Já když nemusím, tak raději do obchodu nejdu. Tak se ušetří nejví. Jinak mě také zlákají slevy, ale už u nich přemýšlím, jestli je to potřeba.

veerac 09. 11. 2010, 18:07

Ajaja
Potřeba, nepotřeba... vánoce na krku.... všichni píší Jéžíškovi, tak teď je období, že utrácím...

Ajaja 13. 11. 2010, 19:25

veerac
Dej pokoj s vánocemi. Já jsem ráda, že ještě není sníh a to pečení, vůbec se na to netěším.

veerac 13. 11. 2010, 20:55

Ajaja
Hele - vánoce jsou pořád, teď akorát do nich zbývá už jen 13 měsíců :-)))

Ajaja 14. 11. 2010, 06:42

Ajaja
,,, teda ode dnes do těch dalších :-))

Ajaja 14. 11. 2010, 07:21

veerac
Pro mě by ani být nemuseli. Ještě když jsou děti malé, ale teď? Jen z toho pečení mi bolí v zádech, že se nemohu ráno ani zvednout.

veerac 14. 11. 2010, 18:59

Ajaja
Když si uvědomím, kolik toho zbaštíme, tak Ti rozumím... To mě bolí už jen z té představy... Což mi připomíná, že si tu u sebe musím najít recept na vánoční štólu, neb se loni moc a moc osvědčila, a tak si na ni musím pomalu nachystat suroviny...

Ajaja 14. 11. 2010, 20:16

veerac
Také dělám vánoční štolu a je moc dobrá, ať tvarohová nebo kynutá. Vánočka to samé a toho drobného cukroví a že já dělám opravdu drobné.

veerac 15. 11. 2010, 20:19

Ajaja
Tak zo by jsi mohla soutěžit s naší babičkou - ta je má drobounké, navíc jedno jak druhé (jak kdyby to nedělala ručně ona, ale stroj), no krása...

Ajaja 17. 11. 2010, 06:22

veerac
Tak to bych si nikdy netroufla. Kam se hrabu na babičku. Sice dělám hodně drobné cukroví, ale upřímně - jedno jako druhé nemám. To jen když dělám balíčky, tak se snažím, aby byly stejně velké.

veerac 02. 12. 2010, 20:29

Ajaja
Děvčata, nastal čas pečení vánoční štóly...

Ajaja 03. 12. 2010, 17:51

Roxana
Ha, Ivan, už leží zabalené v alobalu několik dní ve špajzu a čekají na svou chvíli - já taky....jsem zvědavá, co jsem "vyrobila"! Dělala jsem je poprvé.

Roxana 04. 12. 2010, 11:52

Ajaja
Tak já včera vyrobila tři a jsou téže v alobalu a čekají na svou chvilku...

Ajaja 05. 12. 2010, 17:51

veerac
Nějak jsem se k nim ještě nedostala. Dneska jsem pekla Londýnské řezy.

veerac 05. 12. 2010, 19:55

Ajaja
A já dneska jen štrůdl... Teď ještě nějaké ty služebky a mezi nima snad i na to cukrovíčko dojde...

Ajaja 05. 12. 2010, 20:59

veerac
Já již pár druhů mám upečeno, ale když si vzpomenu, že musím udělat náplně a ozdobit čokoládou, tak se mi do toho vůbec nechce.

veerac 06. 12. 2010, 20:55

Ajaja
Jj, náplně je někdy piplačka...

Ajaja 07. 12. 2010, 15:54

veerac
A kolikrát dají větší práci jak celé pečení.

veerac 07. 12. 2010, 20:26

Ajaja
A navíc je to rizikové - někdy mi to chlapi sežerou dřív, než to stihnu použít na cukroví..., jeden aby pak začínal znovu... a když dělám máslovo-tvarohový krém, tak se o slovo hlásí i pes...

Ajaja 09. 12. 2010, 05:57

Roxana
Ajajo, vůbec nejlepší ale je, když si něco koupíš - nějakou surovinu, počítáš s ní, jdeš pro ni a ejhle NIC! Když máš Večerku poblíž, dobrý, jinak vražda. Viník se krčí v koutě....

Roxana 13. 12. 2010, 23:42

veerac
Tak to se u nás nestává jen vyjmečně. Jsou zvyklí se zeptat, jestli ...to nebudu potřebovat.

veerac 15. 12. 2010, 21:16

Ajaja
Je vidět, že jsou slušnsě vychováni... Ti moji se také zeptají, ale s takovým výrazem ve tváři, že se těžko říká ne. Takže řeknu "jen ochutnat" s představou, že ubyde tak lžička... No ta představa nesedí, ochutnají pořádně. PRavda, něco mi nechají, vždyť přece jen ochutnávají, ale to množství už je pak nedostačující, takže se musí přidělat...

Ajaja 16. 12. 2010, 06:03

veerac
Mojí sestře děti také snědí perníčky dříve než je stačí nazdobit. Řiká, aspoň mám méně práce.

veerac 16. 12. 2010, 21:20

Ajaja
šikovné děti, ty se neztratí :-))

Ajaja 18. 12. 2010, 07:02

veerac
Tak to má být. Nesmělé dítě, v dnešní době, hotové neštěstí.

veerac 25. 12. 2010, 20:45

veerac
Když si cukroví objednám, už to nejsou ty pravé vánoce prosycené vůní vanilky atd.

veerac 05. 12. 2011, 19:37

Roxana
To je pravda. Když byly děti malé, jejich radost prostě mi nedala jinak, než péci a péci, navíc baštily těsto už syrové, nechávala jsem to uležet do druhého dne, bylo oštípané...:D, no legrace. Dnes stejně peču zase kvůli nim, já to nejím, pak našim, matka už nemůže no a ta vůně se opravdu žádným chemickým sprejem nedá nahradit. To jediné mne vždy na vánoce naladí. I když občas taky něco koupím, a le ač je to cukroví tak ydobré, přijde mi na jedno kopyto.

Roxana 05. 12. 2011, 20:58

veerac
To já to zase jím. Zbožňuji sladké. U nás každý má vyhrazen určitý druh a potom dělám každý rok něco nového.

veerac 07. 12. 2011, 01:33

Ajaja
Dnes, jak vidím kolem sebe, hodně lidí cukroví objedná. Někdo u sousedky, někdo u prověřeného výrobce (u nás oblibují učňovskou pekárnu), jiný jen tak koupí, kde se namane. Já se také kloním k tomu, že raději vlastnoručně vyrobené. A pravdu máte, ta vůně... té se doma jinak nedosáhne...

Ajaja 07. 12. 2011, 05:30

veerac
Ani se nedivím,že dnes lidé než by se s cukrovím dělali,tak jej raději koupí. Je to dost práce a peněz. Takhle si ušetří čas na jiné věci. Co jsou děti dospělé, tak mě vůbec nebaví běhat po obchodech a schánět dárky.

veerac 08. 12. 2011, 01:02

Roxana
A to mi poslední roky nějak nevadí. Je všeho až až, stačí jednou vlítnout do megamarketu - kteréhokoliv a je to. Nakonec, ač se to nemá, dáváme dětem raději nějaké peníze, krom něčeho pod stromek, protože je to potěší, koupí si co chtějí. No a nakonec, nenápadně se vyptat, co chtějí, ony ostatně většinou to řeknou samy a koupím to na netu, ještě se slevou, mám zatím jen dobré zkušenosti. Dříve jsem z toho byla hotová a sháněla dárky od léta.

Roxana 08. 12. 2011, 20:06

Ajaja
Jak se zdá, v mém okolí největším hitem vánočních dárků bude svítilnička na ucho - objevila jsem ji v Rodince, stál 6 Kč a perfektně se mi osvědčila při večerních vycházkách po lese se psem. Pochlubila jsem se v práci a dnes jsem potkala kolegyni, která je běžela nakoupit pro celé jejich oddělení, asi 26 kusů :-), takže málem vykoupila obchod :-))

Ajaja 08. 12. 2011, 22:58

Roxana
I proboha, co to je za vychytávku? To neznám! Ale jak mi chodí různé reklamy a akce, tak nestačím zírat co za pitomosti někdy lidi vymyslí!

Roxana 09. 12. 2011, 10:01

Ajaja
Tak na tohle žádná reklama nechodí. Obchod se jmenuje Rodinka a prodává zboží, které dle mého soudu získá v dražbách či v likvidacích skladů apod. Takže nikdy nevíš, co tam koupíš - dětský textil, oblečení pro dospělé, taktéž obuv, hračky, deky, šály (teď např. ty moderní, co stjí 300 a u Vietnamců 250 kČ měly za 19 Kč...), brýle, vánoční svíčky, prádlo, nádobí, papírnictví, drogerie, kabelky, kosmetiku..... prostě všechno, leckdy i věci, které mají zásilkové obchody (např.. Taky to mají vyložené jen v prádelních koších. Také je to jediný obchod, kde stojí lidi frontu, aby se vůbec dostali dovnitř. Já mám zkušenost, že 100x šunt non plus ultra, po 101 poklad (např. loni kabát z umělého semiše, s kožešinou a kapucí, jen za 99 Kč).

Ajaja 09. 12. 2011, 17:38

veerac
U nás je také obchod Rodinka, ale než bych někde stála frontu, tak to raději nechci. V Globusu měli Heru + dózu. Kamaradka mi řikala, že v 8 hod. ráno se, tam div lidi nepoprali. To ja si raději do těch 8 hod. pospím, a pak buď to budou mít druhý den, nebo někdy jindy. Ale, abych extra jela k vůli tomu přes celé město a ještě se s někým dohadovat...Prý pak lidi vraceli Heru, protože dózy došly. Stojí to za to?

veerac 11. 12. 2011, 01:38

Roxana
Rodinku-obchod znám taky, nestávaly tam fronty, teď nevím, možné je vše, taky jsem tam chodívala. No a tu dózu od Hery mám, ale už z loňska, je pěkná, ale za nějaké rvačky v krámech mi nestojí, ani nevím jak jsem k ní přišla taky asi s nákupem Hery. Lidi jsou čím dál horší a mám obavy že se situací, jak se politicky vyvíjí to lepší nebude a vše se vším souvisí.

Roxana 11. 12. 2011, 11:37

Ajaja
Ani já nejsem frontová bojovnice, takže frontu nestojím. ALe když jdu okolo a jde to i bez ní, zajdu. Někdy i koupím :-)

Ajaja 11. 12. 2011, 14:31

veerac
Já tu dózu z loňska také mám, ale letos prý jsou menší. Neviděla jsem ji, jen co řikala kamarádka.

veerac 11. 12. 2011, 19:09

Roxana
:-)))))Ono je všechno nějak menší a dražší, inu "krize", sice umělá, ale nějak nás ve strachu držet musí. Je vše dražší, bude se méně nakupovat, péci a jíst, tak na co velkou dózu, že jo? Logické. Mne už jen tak něco nedožere.

Roxana 11. 12. 2011, 21:28

Ajaja
A já bych se velké dózy nezříkala - na dluhy, děvčata, na dluhy, ty budou stále větší a větší, tak aby se nám někam vůbec vešly.... :-((

Ajaja 12. 12. 2011, 18:56

Roxana
Ajajo, Ty to taky vždycky napravíš:-))))))). To si jako myslíš, že ta větší dóza bude na ty dluhy stačit? Ani na ty moje ne.... To víš, žili jsme si nad poměry, máme vily po celém světě, drahá auta, ve Švajcu miliony, někdo miliardy, tak se nediv, že jsme MY při vedly stát na buben. Ať si to zaplatí ten, kdo si nakradl a ne ten kdo pracuje jak blbej od nevidím do nevidím, bojí se marodit, platí všechno 2x, vše se zdražuje, ale seberou i blbý stravenky, o dalším nemluvě. Jak je možné že to dříve nechybělo?????? Jéé, dneska jsem četla bezva příspěvek v diskuzi na Kalouskovo blekotání o možném krachu EU: Devět z deseti exekutorů by volil Kalouska. Ten desátý sedí na Borech...

Roxana 12. 12. 2011, 20:02

Ajaja
Jo děvče, plebs to měl a má vždycky těžký... Ale upřímně, radši jsem ten plebs, než ... (dosaď dle rozpoložení duše a hnutí mysli)

Ajaja 13. 12. 2011, 18:04

veerac
Ještě sem tahejte Kalouska a spol. jako by toho nebylo dost v telce. Holt páni byli,jsou a budou a to se nikdy nezmění.

veerac 14. 12. 2011, 00:31

Roxana
Jo, to mám z toho, že na televizi téměř nekoukám, v rámci uchování chatrného duševního zdraví a když se pak jednou za uherský rok podívám, mám divoké sny dlouho! Ajajo, souhlasím, radši plebs, než takováto "elita". Netřeba komentáře.

Roxana 14. 12. 2011, 10:26

Ajaja
veerac -máš pravdu. Mně se podařilo politiku přes celé svátky ignorovat, včetně novoročního projevu prezidenta a myslím si, že jsem o nic nepřišla...

Ajaja 01. 01. 2012, 18:20

Roxana
Určitě o nic, bez čeho bys nemohla žít......tedy, já ho neslyšela taky :-)))))

Roxana 01. 01. 2012, 20:07

veerac
Já když začal projev, tak jsem raději přepla na jiný program. Stačila mi ta ukázka večer ve zprávách. Ať se jdou všichni..., raději si upečeme něco dobrého. A jak se vám povedlo nebo nepovedlo cukroví?

veerac 01. 01. 2012, 23:39

Roxana
Máš recht! Aspoň máš trochu naději, že se nenaštveš, popř. zůstaneš duševně zdravá. Na to, co nám "upekou oni" nejsme zvědaví a stejně se to dozvíme i bez "projevování" v televizi. Kecy a zase letité stejné kecy...

Roxana 02. 01. 2012, 06:44

Roxana
Cukroví se docela povedlo, že jsem to ani nečekala, ale nějak rychle letos zmizelo, to se ještě nestalo!

Roxana 02. 01. 2012, 06:45

Ajaja
I u nás letos mizí závratným tempem... Takže předpoládám, že bylo obzvláště vydařené. Mám sem připravené i nějaké nové receptíky, co jsem vyzkoušela, a když se tedy osvědčily, dám je sem :-)

Ajaja 02. 01. 2012, 19:40

veerac
U nás cukroví ještě máme a mám docela obavu, když je tak teplo. Mám jej v krabici na balkóně. Jinak už se těšim na nové recepty, moc rada je totiž vyzkouším.

veerac 03. 01. 2012, 01:36

Roxana
Ajajo, taky jsem letos po dlouhé době "experimentovala nové", taky se jen zaprášilo! Ale to je tím, že vydávají recepty od lidí - vyzkoušené, dřív to byl děs a hrůza a ještě pracné. Jako 17letá jsem podle jakési slovenské kuchařky - tehdy ani nebyly kuchařky k sehnání pekla rohlíčky z polohrubé mouky, inu dítě nezkušené! Máma nedávala, co jsem za t*le a dohromady je nedal ani pánbu! Veerac - já našla vanilkové rohlíčky ještě v létě ve špajzu, div mne neranilo! Musely se nějak zapomenout, jinak to nechápu, ty mizí prvně! :-((((

Roxana 03. 01. 2012, 09:37

Ajaja
Já letos zkoušela tzv. americké sušenky (fantastické) a rafaelo podle receptu z Alberta (bez plnění mandlí z griliášových oplatků)...

Ajaja 03. 01. 2012, 19:39

Roxana
Na Rafaelo jsem měla 2 vyzkoušené recepty, když došlo k věci a spěchala jsem, tak jsem je nenašla. Tak jsem vlítla na net a udělala nějaké docela slušně hodnocené. Byly dobré, až na to, že jsem je dělala po svém, dát tam všechno kondenzované mléko, tak to teklo a přidat další ingredience, aby to neteklo, to bych to plácala ještě teď, takže samodomo, ale byly vynikající! Jen recept dohromady nedám:-)

Roxana 03. 01. 2012, 22:50

Roxana
No, my tam žádné vrabce - kromě dvou dětí neměli :-) To spíš byla taková vzpomínka na jejich kousky. Vždycky jim nejvíc cukroví chutnalo před vánocemi a syrové těsto chodili do lednice uždibovat. Teď musím počkat na vnoučata....

Roxana 08. 01. 2012, 09:12

veerac
Také se mi jednou stalo, že jsme jedli cukroví v březnu, zůstalo na balkóně zapomenuté a protože byla správná zima, vůbec nic mu nebylo. Také dělám každý rok nějaké nové, ale protože, když mě v PC zaujme a hned si jej nevytisknu, tak jej většinou už nenajdu. Navíc nemám tolik času jej hledat, tak většinou udělám recept vystřižený z časopisu.

veerac 04. 01. 2012, 00:05

Roxana
Jo, taky se mi to stávalo, ještě v Praze, to jsm pekla moooc, kvůli dětem! Ještě jsem musela dodělávat třeba v lednu! Ale na balkoně to našly vždy...

Roxana 04. 01. 2012, 00:23

Ajaja
I mně zpravdla cukroví zbývá, letos kupodivu moc ne. Mám jen linecké - já ho totiž slepuji až jako poslední a na stůl ho dávám také až mezi posledními druhy, resp. až už je ostatní dojezeno. Takže jeho čas nadešel :-))

Ajaja 04. 01. 2012, 22:34

veerac
To já zase linecké slepuji skoro mezi prvním cukrovím. Pár si nechávám suchých, protože je ještě využiji jinak. Letos se mi stalo, že mi ještě zbylo, tak je zítra promažu. Jinak cukrovího dost ubylo, protože jej připravím na stůl. Na balkón se jim pro něj nechce. To to raději nejí.

veerac 06. 01. 2012, 00:19

Ajaja
S tím balkonem - vidím, že je to všude stejné :-)) A linecké já beru "po rozumu" - nejprve spotřebovat to cukroví, kde jsou krémy...

Ajaja 07. 01. 2012, 13:53

Roxana
Tak to já mám s lodžií špatné zkušenosti, našim dětem líno nebylo. Nejvíc jsem se nasmála, když jsem přišla z práce domů, krabice s vanilkovými rohlíčky byla špatně zavřená, záclona u lodžie nějaká celá nakřivo, od dveří vedla bílá cestička až k sedačce a děti měly pusy celé bílé, ale svorně tvrdily, "že na balkoně na rohlíčcích nebyly".:-)))))

Roxana 07. 01. 2012, 20:14

veerac
Já dělám cukroví raději méně kusů, ale více druhů a pokud mrzne, tak je úplně jedno, co se sní dříve. Vydrží stejně dlouho, jak krémy tak suché.

veerac 08. 01. 2012, 02:11

veerac
Já si myslím, že je pořád lepší, když děti sní to cukroví, než jak se to stalo jednou mně, že mi ho na balkóně sezobali vrabci. Pořád je lepší, když to děcka sní, než aby se to zkazilo a vyhodilo.

veerac 08. 01. 2012, 02:14

Ajaja
Děti a pes nezklamou :-)) Ten náš hlídá balkonové dveře jako ostříž a kdokoliv tam jde, hned musí s ním, co kdyby sáhl na cukroví, co kdyby se rozdělil... A vánoce jsou tak obdobím, kdy je schopen spát celou noc u balkonových dveří, aby měl pro jistotu přehled :-))

Ajaja 08. 01. 2012, 21:39

Roxana
Potvora mazaná :D)))))))

Roxana 08. 01. 2012, 21:45

Ajaja
Já to vidím prozaičtěji - je to "chlap" a jde o "žrádlo"...:-))

Ajaja 08. 01. 2012, 22:34

Roxana
No, my máme fenku a jestli si myslíš, že je lepší :-) Ke všemu je hrozně mazaná - inu ženská.

Roxana 09. 01. 2012, 07:05

Ajaja
Jasně :-))

Ajaja 09. 01. 2012, 19:36

veerac
S těmi vrabci, to byla také vzpomínka. Nikdy nezapomenu, když jsem přišla domu z práce a syn mi hned hlásil " mami, na balkóně máme moc ptáčků", tenkrát měl velkou radost. Zato já ne. Od té doby nic nepřikrývám alobalem a vše dávám řádně do krabice.

veerac 09. 01. 2012, 23:38

Ajaja
Mně se v tomto ohledu vyplatilo schovávat si krabice od pizzy - jsou dostatečně pevné, akorát vysoké....

Ajaja 10. 01. 2012, 08:31

Roxana
Já před vánocema schovávala kdejakou pevnější krabici od všeho možného. Teď mám hodně větších plastových, které buď byly koupeny s nějakým obsahem či samotné, a je pokoj. Plechové dózy mám taky asi 3, včetně z loňska od Hery, ale takové červené plastové od jakýchsi čokoládoých bonbonů mám mějraději, tuším to bylo z Tesca.

Roxana 10. 01. 2012, 09:00

veerac
Já mám nejraději papírové krabice z kartonu, ovšem víko se musí otevírat směr nahoru. Ne ty co se kříží. U těch se mi už podařilo cukroví pěkně poničit. Pouze na vosí hnízda a zbytkové kuličky používám plastové.

veerac 12. 01. 2012, 00:04

Roxana
No jedině otvírání nahoru, ostatní je nanic. Já jich letos měla nějaké velké množství, ani nevím kde jsem k tomu přišla, ale príma byly také poštovní, ty jsou hodně tuhý karton, otevírání nahoru, ono mi přišlo dost výher, tak jsem to schovala. Byly velikosti tak asi jako krabice od bot, čili akorát. Plastové miluji z toho Tesca, mám poukázku ty bonbony byly moc dobré, tak je koupím aspoň dvoje. On plast na to, co chceš aby navlhlo a uleželo se není to pravé. Třeba perníčky...

Roxana 12. 01. 2012, 10:02

veerac
Docela jsi to vystihla. Perníčky v plastě nic moc. Jen jsem nepochopila tu poukázku. Ty bombony myslíš v té červené plast. kulaté krabičce? V obchodech mají plno krabic, ale jsou poměrně dost vysoké.

veerac 14. 01. 2012, 01:59

Ajaja
Dobré jsou i ty od půlkilové Ramy...

Ajaja 15. 01. 2012, 14:44

veerac
Zrovna v pátek u nás v Penny měli půlkilovou Heru zlevněnou na 20,-Kč, ale jaká je krabice od Ramy,jsem si nevšimla, tak příště.

veerac 15. 01. 2012, 19:32

Roxana
Já taky asi nevím - jak vypadá a to do Penny chodím každý týden, když nakupujeme rodičům. Musím víc koukat. Já tu krabici vyfotím, abyste viděly, co to je, no nejnižší není, změřím to, ale zas tak vysoká taky ne, prostě jsem si ji nějak oblíbila. Tedy, ty bonbony v původním balení zmizí než se jeden otočí, jsou to miniatury různých čokoládových tyčinek, dcera tam dělá, tak to cestou z práce objevila v marketu když nakupovala a u nás prostě "frčí".

Roxana 15. 01. 2012, 21:00

veerac
Za tu fotku budu rada. Jen jsem se ještě chtěla zeptat. Jaký tvar má ta krabice?

veerac 16. 01. 2012, 21:03

Roxana
Kulatá, ale mně vyhovuje, zítra jsem doma, nafotím a pošlu!

Roxana 16. 01. 2012, 21:19

Ajaja
Ta krabice od půlkilové Ramy je plastová i s víčkem, krychlového tvaru. Lehce jdou sundat nálepky, takže pak po umytí máte krabičku celoplastovou k opakovanému používání, jako když si je cca za 30 Kč koupíte v obchodě.

Ajaja 23. 01. 2012, 18:40

Roxana
Tak tu jsem asi nikde nezaregistrovala, nevím.

Roxana 23. 01. 2012, 19:15

veerac
Tak tu mám doma ve žlutém provedení, ale slyšela jsem, že je již dělají i v jiné barvě. Je fajn. Hodí se jak do mrazáku,tak do mikrovlnky, tam ovšem raději dávám bez víka. Nechci riskovat, že se mi víko zvlní jako od jiné plastové krabičky.

veerac 23. 01. 2012, 22:00

Roxana
Budu koukat po obchodech, jinak tu červenou myju v myčce, praskaly mi prsty tak jsem bohu děkovala za myčku! Jak jsem v ní moc nemyla. A to záleží na plastu, pevnosti.

Roxana 23. 01. 2012, 22:02

veerac
Momentálně jsem ji v obchodě neviděla, ale počítám, že zase bude na velikonoce a doufám, že bude v akci.

veerac 23. 01. 2012, 22:08

Ajaja
Tak tu krychlovou (nejprve žluté, pak červené) měl Albert, teď už nejsou...

Ajaja 28. 01. 2012, 14:33

veerac
To mám smůlu. U nás Albert vůbec neni.

veerac 31. 01. 2012, 01:34

Ajaja
Krabička - připomnělo mi to diskusi na FB ohledně krabičkové diety. Dospěli jsme shodně k závěru, že krabičková dieta znamená jídlo v krabičce, tedy jídlo v krabičce je dietní.... takže nakonec jako nejlepší krabičková dieta se ukázaly moje perníčky v krabičce :-)))

Ajaja 01. 02. 2012, 22:12